3 tips om geen vet aan te komen op vakantie

Nog 3 weken en de schoolvakantie begint weer.  De vakantieperiode is vaak voor veel vrouwen een moeilijke periode om door heen te komen. Want, vakantie is de perfecte tijd om alles even los te laten. En hier is het precies waar het fout gaat, het loslaten!

Tip 1: Laat het los
Hou je vast aan minimaal 2 gewoontes, die je in het dagelijks leven ook doet. Dit is al voldoende om rust te krijgen en niet aan te komen. Het loslaten is vooral belangrijk omdat je lichaam moet ontspannen, je andere zenuwstelsel moet ingeschakeld worden. En dit gaat niet als jij je loopt te stressen over die 1-3 kilo die je MOGELIJK zal aankomen.

Tip 2: Drink water en beweeg
Denk eens terug aan je beweeg vakanties? Ben je aangekomen? Onze klanten geven vaak aan van niet. Je hebt niet eens tijd om te eten. Je bent aan het genieten van de omgeving, je familie en meer. Je kan het eerder wijten aan je all inclusive resort, waar het eten wordt geserveerd met een druk op de knop.

Tip 3: Cocktails…
Ja ja, je wilt ze! Maar het zijn wel de boosdoeners. Alcohol bevat per 1 gram gemiddeld 7 kcal. In ver gelijkenis met een koolhydraat/eiwit is dat een verschil van 3 kcal per 1 gram. Je kan dus wel bedenken dat gezelligheid in combinatie met drank, je wel kan laten aankomen. Psychologische verleidingen zijn de grootste valkuilen, als het gaat om consistent vet verliezen.

De grootste vrees zit hem eigenlijk in het feit dat de meeste vrouwen er nu pas achter komen, dat ze niet hard genoeg gewerkt hebben aan hun ‘’fitheid’’. Als je 6 weken van te voren nog bedenkt, dat je strakker zou willen zijn dan ben je te laat en dan is er niks aan te doen. Je kan wel gewoon gaan genieten van je vakantie 😉

Recent Posts

Leave a Comment

Reverse hip thrust personal training
WhatsApp chat